torsdag 27 maj 2010

Prinsessan Victorias bönbok

Ny efterlängtad utgåva av den redan klassiska Victorias bönbok.
Tanken på att göra en liten bönbok för vår tid föddes under ett samtal mellan kungaparet och hovpredikanten Hans Åkerhielm, då man konstaterade att många föräldrar nog skulle vilja läsa aftonbön med sina barn men inte visste vad man skulle säga.
Därför har Victorias bönbok blivit en redan klassisk liten samling med enkla, dagliga böner för livets alla skiften, svenska klassiska och nyare böner samt böner från olika språkområden.
"Aftonbönen är för mig en alldeles naturlig sak.

Mina föräldrar gjorde det till en vana, som jag själv upplever som fin.
Det är en stor glädje för mig om den bönbok, som för 20 år sedan fick mitt namn, i förnyad upplaga kan bli föräldrar och barn till hjälp att upptäcka förmånen att kunna bedja.

" Victoria 1999

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...